Ozmo: Etkileşimli Oyun Kiti
Eski Google çalışanları Pramod Sharma ve Jeröme Scholler tarafından 2013 yılında kurulan Ozmo, çocukların fiziksel ve zihinsel gelişimine katkı sağlayacak donanım tabanlı oyunlar geliştiriyor. iPad üzerinden oynanan bu oyunların geliştirilme amacı ise sanal platformdaki oyunlara gerçek dünyayı dâhil ederek çocukların özellikle düşünme ve çizim yeteneğinin gelişmesine katkıda bulunmak.
Ozmo, iPad’in oyun süresince dik durmasını sağlayan bir stantla birlikte satılıyor ve iPad’in ön kamerasına takılan bir ayna ile çalışıyor. Görüş açısı doğrudan iPad’in konulduğu zemin olan ayna, seçilen oyunun türüne bağlı olarak belirli cisimleri ya da çocukların el hareketlerini algılayarak eğlenceli bir oyun deneyimi yaşatıyor.
6-12 yaş grubuna hitap eden Ozmo’nun içinde Tangram, Newton, Words ve Masterpiece adında dört oyun bulunuyor. Tangram’da çocuklar yap-boz parçalarını birleştiriyor, Newton’da yaptıkları fiziksel çizimlerle ekranda süzülen topları doğru noktaya ulaştırıyor, Words’de ekranda verilen kelimeyi Ozmo ile gelen harflerle zemin üzerinde en kısa zamanda yazmaya çalışıyor, Masterpiece’de ise fotoğrafı çekilen ve uygulamada çizim haline getirilen bir kişiyi veya cismi, çizgileri takip ederek boş kâğıt üzerine tekrar çiziyorlar. Ozmo 79 dolara satılıyor.
https://www.playosmo.com/en/